Plan komunikacji dla projektów UE - Do's & Don't's

Komunikacja jest kluczem do pomyślnej realizacji dobrego projektu unijnego. Bez odpowiedniego planu komunikacji, partnerzy nie będą w stanie nadać życia projektowi, przejść przez działania i zrealizować rezultatów. Dlatego też każdy wniosek musi zawierać szczegółowy plan komunikacji, chociaż nie jest to obowiązkowe w przewodniku UE dotyczącym pisania wniosków.

Istnieje wiele czynników, które mogą zdefiniować dobry plan komunikacji. I oczywiście, wiele czynników, które definiują zły plan komunikacji. Oto kilka rzeczy, które musisz zrobić podczas pisania planu komunikacji i kilka rzeczy, których zdecydowanie powinieneś unikać:

Do's

1. Określenie celów

Twoje cele dotyczące kampanii komunikacyjnej muszą być zdefiniowane z jak największą ilością szczegółów.

2. Połącz cele z docelową grupą odbiorców

Twoje cele pomogą Ci dotrzeć do grupy docelowej. Każdy cel wyznaczy inny proces komunikacji, specyficzny dla każdej grupy odbiorców.

3. Określenie zasobów

Należy określić zasoby potrzebne do realizacji planu komunikacji. Potrzebujesz tych zasobów do zatwierdzenia, więc im więcej szczegółów umieścisz w nich i ich konieczności, tym bardziej prawdopodobne jest, że je dostaniesz.

4. Określ kanały komunikacji

Możesz wybrać wiele różnych sposobów komunikacji lub tylko jeden. To zależy od Ciebie. Ale upewnij się, że kanały komunikacji są wymienione dokładnie.

Don'ts

1. Nie bądź zbyt pewny siebie w kwestii budżetu

Tak, jeśli plan komunikacji jest dobry, budżet zostanie zatwierdzony, ale nigdy nie bądź zbyt pewny siebie. To może spowodować, że nie uznając wszystkie szczegóły za ważne i że sam może być powodem, że nie dostaniesz budżetu potrzebne.

2. Nie zaniedbuj oceny

Będziesz oceniać swoją propozycję jako całość, wiele razy, zanim go złożyć. Ale każda część wniosku będzie wymagać dodatkowej uwagi. Zwłaszcza plan komunikacji. Daj mu kilka dodatkowych godzin, jeśli musisz.

3. Nie zaniedbuj szczegółów

Każdy szczegół jest ważny. Nawet jeśli wydaje się, że nie jest. Im więcej szczegółów w to włożysz, tym bardziej prawdopodobne jest, że pokryjesz każdą możliwą "dziurę" dotyczącą żądanego budżetu.

Stosując się do tych prostych zasad, zaczniesz tworzyć bardzo dobry plan komunikacji. Ale to są tylko podstawy. Im więcej planów napiszesz, tym więcej doświadczenia zdobędziesz. Zawsze dobrze jest też skorzystać z jakiegoś szkolenia. W końcu proszenie o pomoc w takich przypadkach może być tylko dobre dla Ciebie i Twojej propozycji.

Euro

Dowiedz się więcej na https://consulting-doradztwo.pl/.