Gra Transforma na PC już wkrótce: Zagraj i dowiedz się, jak korzystać z handlu elektronicznego
Wiele osób uważa, że handel elektroniczny to po prostu posiadanie strony internetowej firmy. Jednak e-handel to coś znacznie więcej. Istnieje wiele zastosowań handlu elektronicznego, takich jak bankowość elektroniczna, zakup produktów i usług w sklepach internetowych i centrach handlowych, znalezienie pracy, przeprowadzenie aukcji, współpraca online w zakresie badań i rozwoju projektów. Jego zastosowania obejmują cały cykl biznesowy, od elektronicznego przekazywania informacji po realizację transakcji dotyczących towarów i usług, z uwzględnieniem stron trzecich, takich jak banki, firmy ubezpieczeniowe, logistyczne i inne. Wiele firm osiągnęło ogromne zyski dzięki e-sprzedaży.
Uznając to znaczenie, Instytut Rozwoju Przedsiębiorczości wraz z innymi organizacjami europejskimi: Diputación Foral de Álava (Hiszpania), MEDIA CREATIVA 202 (Hiszpania), Virtual Campus Lda (Portugalia), CVO Antwerpen (Belgia) oraz FUNDACJA "MAŁOPOLSKA IZBA SAMORZĄDOWA" (Polska) zaprojektował grę na temat e-handlu w ramach projektu Erasmus + "TransForm@ - Game based learning course to boost digital transformation of rural commerce sector".
Koncepcja gry opiera się na budowaniu indywidualnego lub zbiorowego biznesu e-commerce na obszarze wiejskim poprzez zbieranie punktów zdobywanych za kolejne wyzwania: odpowiedzi w quizie, dylematy i decyzje związane z rozwiązywaniem problemów, zbieranie kontaktów i potencjalnych klientów itp. Tematy poruszane w czasie gry będą oparte na materiale edukacyjnym zatytułowanym "Kurs e-learningowy dla e-handlu w sektorze rolniczym" (opracowanym wspólnie przez partnerów), a gracze będą mieli dostęp do podstaw teoretycznych i przydatnych linków. Ponadto, w celu promowania większego uczestnictwa i motywacji, zostanie wprowadzona rywalizacja między uczniami.
Podczas trzeciego spotkania partnerów, które odbyło się 11 stycznia w Porto w Portugalii, partnerzy przetestowali pierwszą wersję gry i zaproponowali kilka drobnych zmian, aby uczynić ją jeszcze bardziej efektywną. W związku z tym ustalono, że pierwszą edycję gry będzie mogło przetestować 60 uczniów i trenerów z każdego kraju, aby rozwinąć/poszerzyć ich e-umiejętności, wiedzę na temat handlu elektronicznego i przedsiębiorczości.
Grę można pobrać lub zagrać online tutaj: http://transforma-project.eu/training/